Багато автолюбителів напевно не раз чули про те, що оновити диски авто у власному гаражі простіше простого. Можливо, але не за допомогою порошкової фарби. Застосування такого роду покриття вимагає спеціального обладнання і виконується в призначених для цього цехах і майстернях.
Що таке порошкова фарба і як вона працює
Порошкова фарба - це суміш полімерного порошку і фарбувального пігменту. Порошок, що не розчиняється у воді, не має специфічного запаху і кольору.
Фарбування виробу відбувається шляхом розпилення заряджених частинок порошку на заземленную поверхню. Потім виріб нагрівають до температури 160-220°С, фарба розплавляється і, проникаючи в шари металу, стає міцним покриттям.
Процес фарбування дисків проходить в три етапи: Підготовка до фарбування; Фарбування; Термообробка.
Поверхня диска спочатку не повинна містити тріщин, виступаючих швів, пропалів і т.п. Підготовка диска до фарбування здійснюється шляхом очищення, шліфування і знежирення. Найбільш поширена піскоструминне очищення дисків: частинки абразиву під тиском викидаються на поверхню металу, очищаючи його від корозії і бруду. Знежирення здійснюється за допомогою уайт-спіриту або розчинника, для кольорових дисків краще скористатися спеціальним концентратом.
Підготовка матеріалу
Сам порошок не потребує особливої підготовки, якщо він правильно зберігався. В результаті неправильного зберігання можуть утворитися грудки або збільшитися фракція речовини. Повітря, що дозволяє частинкам фарби бути в підвішеному стані, повинен бути очищений від масла і вологи. Для цього він пропускається через установку з фільтрами, в яких залишаються непотрібні речовини.
Обладнання для фарбування
Для дрібносерійного виробництва покриттів використовують установки ручного напилення (пістолет-розпилювач). У цьому випадку порошок проходить через палаючий пропан, розм'якшується і лягати на поверхню диска.
У великосерійному виробництві використовуються камери порошкового напилення. У них фарба розпорошується на поверхню і лише потім виріб поміщається в піч.
У печі відбувається формування покриття: Розплавлення порошку; Твердіння покриття (на цьому етапі формуються потрібні характеристики: глянець або матовість, структура, механічна міцність і т.д.); Охолодження покриття.
У результаті виходить свіжопофарбований диск, який надійно захищений від корозії.